CEA 4051 Protection of Facades

Uitgave: 2023

Taal : Engels

Over het algemeen moeten gevelsystemen verschillende bouwkundige functies vervullen. Tegelijkertijd staan ze bloot aan verschillende risico’s, afhankelijk van de locatie van het gebouw, bijvoorbeeld brand, brandstichting, overstroming, hagel, zware regenval en storm. Bovendien kan het zijn dat bouwmaterialen met vlamvertragende producten tijdens de sloop als gevaarlijk afval moeten worden afgevoerd als ze milieuschadelijke stoffen bevatten. Daarom moet er tijdens de levenscyclus van de bouw rekening worden gehouden met alle relevante risico’s en functies.
De aanbevelingen in deze richtlijn zijn gebaseerd op beschikbare schade-ervaring, risicobeheersing en risicomanagement in de lidstaten van Insurance Europe. Met deze aanbevelingen voor verzekeringsnemers, zoals de eigenaar of exploitant van het gebouw, de installateur en de producent van gevelsystemen, moet de juiste planning, constructie, onderhoud en sloop van gevelsystemen op een praktische manier worden ondersteund. Deze hebben geen invloed op de nationale regelgeving voor gevels in de lidstaten, vooral met betrekking tot brandbeveiliging. De nationale voorschriften moeten in elk geval worden gevolgd, met name de "Basisnormen" voor gevels.

Gratis - bestel via onze e-shop (optie overschrijving ) AUB.

0,00€ excl BTW

Verschillende varianten