Gepubliceerd op 29 jan 2024

Kom ANPI ontmoeten op de allereerste Franstalige conferentie over brand: "Colloque Francophone sur l'Incendie"

We zijn verheugd onze deelname aan te kondigen aan de allereerste Franstalige conferentie over brand op 21 en 22 februari 2024 in Lens, België. Dit exclusieve evenement is enkel toegankelijk voor onze brandweerhelden: brandweermannen, brandweer en marinebrandweer, binnen de limiet van 150 beschikbare plaatsen.

We verwelkomen u graag op onze stand tijdens deze twee conferentiedagen, dit is de gelegenheid om meer te vernemen over onze activiteiten!

Een rijk en gevarieerd programma gedurende twee conferentiedagen

Tijdens deze twee intensieve dagen zullen de deelnemers de gelegenheid hebben cruciale onderwerpen te verkennen zoals:

• Het lezen van de brand;
  • Operationele schets van een structurele brand;
  • Update over brandopleiding;
  • Straalpijpen;
  • Koolwaterstofbranden.

Praktische workshops en live demonstraties zorgen voor een praktijkgerichte onderdompeling in de geavanceerde technologieën die worden gebruikt om branden te bestrijden.

Programma van woensdag 21 februari 2024

• 8.30 uur: Opening van de conferentie
  • Conferenties over straalpijpen, testmethodologie in geïnstrumenteerde kamers, de tweefasige straalpijp, de Cobra-straalpijp, het lezen van een brand en tactische keuzes
  • Ervaring met de hogedruk straalpijp
  • Technische workshops en het testen van materieel op straalpijpen
  • Debatten over de brandbestrijding van morgen: risico's, hulpmiddelen en tactieken

Programma van donderdag 22 februari 2024

• Conferenties over schuimmiddelen, milieuproblematiek en operationele problemen, operationele tekeningen, brandopleiding en het onderzoek naar brandoorzaken en -omstandigheden
  • Technische workshops en testen van materieel op tankbranden, het CAF-systeem, autobranden
  • Ronde tafel

We kijken ernaar uit om deel te nemen aan dit belangrijke evenement voor de brandweergemeenschap en bij te dragen aan deze essentiële uitwisselingen over brandbestrijdingstechnologieën en -tactieken.

Om deel te nemen aan dit niet te missen evenement, registreer u nu op de website van "Soldats du Feu". De inschrijvingskosten zijn all-in, en dus inclusief koffieonthaal, gastronomische pauzes, lunch, diner op 21 februari en deelname aan alle activiteiten van de conferentie.