Gepubliceerd op 03 okt 2019

RELAX. DENK TWEE KEER NA VOOR JE OP EEN LINK KLIKT

In het kader van de European Cyber Security Month lanceert het Center Cybersecurity Belgium (CCB) voor de vijfde keer een sensibiliseringscampagne rond cyberveiligheid.

Phishing blijft het grootste cyberveiligheidsprobleem voor burgers in België. Het is een belangrijke toegangspoort voor cybercriminelen tot toestellen en informaticasystemen. Dit jaar (januari – september) ontvingen we al meer dan 1 miljoen berichten op verdacht@safeonweb.be. Vorig jaar waren er dat, verspreid over het hele jaar, 648.000. Dans le cadre du mois européen de la cybersécurité, le Center Cybersecurity Belgium (CCB)  lançe la cinquième édition de sa  campagne de sensibilisation sur le thème de la cybersécurité . Cette fois encore, il s'attaque au phénomène du phishing.We zien dit jaar een grote stijging.

“Phishing wordt door cybercriminelen gebruikt om malware te verspreiden, persoonlijke gegevens te bemachtigen en geld te stelen. Door de Belgische bevolking weerbaar te maken tegen phishing vangen we als het ware drie vliegen in één klap. Hoe meer berichten we ontvangen via verdacht@safeonweb.be, hoe meer valse websites we kunnen blokkeren. Hoe sneller mensen ons verdachte berichten toesturen, hoe sneller we die valse websites blokkeren, waardoor er minder slachtoffers vallen. Wij vragen de Belgische bevolking dan ook om verdachte berichten te blijven doorsturen naar verdacht@safeonweb.be” -  Miguel De Bruycker, directeur CCB

Tijdens de campagnemaand oktober willen we de aandacht vestigen op het thema via radiospotjes, filmpjes op social media, banners en andere campagnematerialen. Meer info op de campagnewebsite  https://campagne.safeonweb.be/nl/phishing

Presmedeling  https://www.ccb.belgium.be/nl/nieuws/relax-denk-twee-keer-na-voor-je-op-een-link-klikt