Haspels (of brandhaspels) zijn alomtegenwoordig op arbeidsplaatsen, in scholen, in hotels en op openbare plaatsen. Het is ongetwijfeld door hun gebruiksgemak en onmiddellijke beschikbaarheid dat ze zo populair zijn geworden.

Een goede bescherming door haspels verkrijgt men onder andere door de installatie van producten waarvan de betrouwbaarheid gecertificeerd is onder het merk BENOR, een vrijwillig merk dat de kwaliteit ervan waarborgt.

De ANPI-afdeling Certificatie geeft brandhaspels een CE-CPR-certificaat, onder haar Notified Body Nummer 1134, volgens de eisen van de normen NBN EN 671-1 en NBN EN 671-2. Deze certificering garandeert het wettelijke minimum om de producten op de markt te brengen volgens de bouwproductenverordening (CE-CPR).

+ url naar de pagina “CERT CE-CPR”

Naast de Europese eisen, certificeert de ANPI-afdeling Certificatie onder het BENOR-merk volgens de ANPI technische nota NTN 131 die de Europese normen aanvult.  Als het product aan deze NTN voldoet, mag het het BENOR-label dragen, een kwaliteitsmerk dat in heel België erkend is.

www.benor.be

+ url naar de webshop