De controle van de conformiteit van uw installaties met de wettelijke vereisten op het vlak van inspectie moet een van uw grootste bekommernissen zijn. Die vereisten kunnen overigens variëren afhankelijk van het gewest waar het gebouw of de exploitatie zich bevindt.

Of u nu eigenaar bent, exploitant, installateur, bedrijfsleider of zelfs gewoon particulier, indien u de wettelijke vereisten niet respecteert, kunt u burgerlijk aansprakelijk gesteld worden bij problemen. ANPI Division Inspection kan als referentiesysteem voor de inspectie vertrekken van de wettelijke vereisten die van toepassing zijn voor een bepaalde opdracht.

Meer details vindt u in een technisch dossier dat beschikbaar is in onder Informatie en Abonnees:

ANPI DTD 159: Brandbeveiligingsmiddelen. De 4 fases van betrouwbaarheid: keuring, verificatie, onderhoud en controle. Samenvatting van de belangrijkste vereisten.

Ook op het gebied van inbraakbeveiliging bestaan er wettelijke vereisten (Wet-Tobback, koninklijke besluiten), afhankelijk van de locatie of de activiteit van de onderneming (opslag van munitie, beveiligingsbedrijf, bewakingscentrale, alarmcentrale, …).

Aarzel niet contact met ons op te nemen of zich te abonneren zodat u hierover zo goed mogelijk wordt geïnformeerd.